Anticipo e diversidade

OUUUUuuuu

Como xa leirei noutra entrada o resultado electoral sempre depende da cor da enquisa coa que se mire de tal xeito que a uns lles vai ben e a outros menos ben.

Ainda que peor lle foi a quen mantivo toda a campaña un discurso de reválida das eleccions autonómicas e conqueriu un resultado que, extrapolado ó ambito do seu discurso electoral, significaría unha nova perda de representación no parlamento... Evidentemente, o silencio é a resposta mais significativa do fracaso.

Ollando o singular panorama de conflictos internos nos feudos tradicionais (ate o de agora) dos conservadores, a cantidade de concellos que por vez primeira van ter unha equipa de goberno na que non figure o mesmo alcalde dos derradeiros 20 anos, e a aparente contradicción da suba de apoios do PPdG nos entornos urbans coido que Tou-Quim deberan considerar adianta-las eleccions autonómicas para dempois das xerais (dirá o PSdG) ou para simultanealas con elas (dirá o BNG). ¿Porqué non agora? porque hai que permiti-la constitución e posta en marcha dos novos concellos e deputacions nos que os cidadans poderemos apreciar si paga a pena a oporutnidade de cambio.

Mais; dándolle voltas, se agora o PPdG tivese que facer listas electorais para o parlamento galego... podería acabarse desfacendo como un terrón de zucre?; non, non se deberan botar esas contas porque, dende o punto de vista da hixiene democrática, é preciso ter unha oposición sólida na sede parlamentar.

Hai moito cronista que carga as tintas contra a irrupción de multiples "cores" no xogo político; se cadra a súa mente non é capaz de manexar mais de dúas clases de datos a un mesmo tempo (como os computadores); mais, se aprendemos do que nos rodea na natureza veremos que a diversidade (a bio-diversidade) é unha garantía de futuro.

A reproducción sexual das especies non foi mais que un xeito de introduciren a diversidade na carga xenética dos novos seres incrementando a variabilidade entre xeracions que facilitaba a mais rápida adaptación ó medio cambiante sen ter que esperar a mutacions xenéticas que solventasen os atrancos ou mellorasen a eficacia-eficiencia da relación co medio.

Do mesmo xeito a presencia de tres ou mais partidos nun goberno debera (sempre queda a incognita do comportamento individual) ser beneficioso por permitir un fluxo de ideas e puntos de vista que; tendo todos o fin do beneficio da comunidade a medio e longo prazo, daría mellores solucions ós problemas cidadans e tería unha batería de ideas innovadoras para desenrola-las posibilidades da comunidade.

Como consecuencia deste razonamento só me cabe voltar a unirme ó coro de voces que reclaman PRIORITARIAMENTE unha reforma electoral profunda e complexa que, respetando a vontade dos votantes, distribua a representación otorgada en base á representatividade en tódolos ámbitos.

Por exemplo; Poderíanse asignar unha porcentaxe dos postos de representación (escanos) ó conxunto do territorio obxecto da elección (poñamos o 33%) co que ás opcions políticas que teñen ampla difusión mais un calado escaso se lles outorgarían parte dos postos representativos que lle corresponderían nun escrutinio global; neste ámbito xeral o límite para entar no reparto sería o que dictara a división da masa de vontantes convocada polo número total de postos de representación a cubrir no foro (parlamento, concello etc.) e o sistema de reparto sería PROPORCINAL DIRECTO.

Logo estaría o ambito tradicional (provincial ou o que se decida) que continuaría co sistema actual de reparto D'hont mais introducindo o sistema de Voto Simple Transferible de tal xeito que os votos emitidos en primeira instáncia a listaxes/candidatos que non obtivesen o 5% preciso para entrar no reparto se otorgarían a opción sinalada en segundo lugar polo votante... Si este 'movemento' provocase que algunha lista/candidato dos descartados en primeira instáncia acadase o 5% se lle incluiria nel.

E os postos de representación restantes se discernerían por candidaturas individuais dentro de circunscripcions que, dependendo do ámbito da elección, se fixarían en base a poboación; serían pois, individuos cunha filiación local cercana sen que necesariamente deban pertencer a un partido. Neste caso o representante electo podería ser CENSURADO polos seus votantes nun proceso de revocación no que se elexiría un novo (ou o mesmo) representante. Quedaría por precisar cómo evitar que a "fabricación" de demarcacions ad hoc fose empregada para manipula-la asignación de representantes.

3 comentarios:

Hairanakh dijo...

Me gustan las ideas que propones. Lo del voto único transferible no lo había pensado, pero desde luego tiene bastante sentido. De todas formas, lo complejo de ese sistema es que tiene muchas variables de ajuste (porcentaje de cada tipo de escaños, tamaño de las demarcaciones... cosas así) que habría que calibrar con cuidado.

Por ejemplo: los representantes con elección directa en demarcaciones pequeñas están muy bien (ya escribí que los apoyo), pero me da un poco de respeto que compartan cámara (y votos) con dos tercios de representantes elegidos directamente por los partidos (sea por demarcación única o sea por demarcaciones provinciales). No sé qué fuerza les iba a quedar...

De todas formas, me parece sano que surjan propuestas sobre nuevas formas más razonables de reparto de poder :-) Ójala alguna llegara a la prensa seria (y de ahí a los políticos... dudo que el camino inverso sea viable).

(Finalmente: contesto en castellano porque no sé hacerlo en gallego...)

¡Salud!

Anónimo dijo...

E non é máis sinxelo botar ao lixo o sistema representativo e poñer en práctica dunha vez a auténtica democracia (a directa)?

XMMeijome dijo...

Pois coido que non Dixital pola sinxela razón de que o sesgo aínda é moi grande; explícome, hai moita xente "analfabeta" no eido informático e/ou sen acceso.

Quero deixarche claro que tamén a min me semella que a única DEMOCRACIA verdadeira é a que non precisa representantes e que as tecnoloxías de información e telecomunicacions serán o camiño para elo mais non polo de agora.